Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Panjang plak kali ni..

Assalamualaikum..

Lokasi aku sekarang ni : rembau..

Hhmm, xjadi balik kampung.. Pas balik dari mcd pagi tadi, sangat xleh blah ngantoknye..

Buka2 mata je dah kul 10++... kelip2 mata, pandang siling... Golek kiri, golek kanan, terus buat keputusan, stay je kt rembau. Kalo balik pon xbp nk berbaloi.. Alang2 nk cuti nti, bia smpai orang kampung jemu tengok aku..

Tadi tgh sedap2 lepak kt depan tv, makcik sebelah umah ni datang, dengan membawa hajat..

Hhmm, kalo bawak jodoh xpe gak.. Xpon keli goreng cili pon blh..

Hajat yg xberapa best la citenye ni.. Kawan anaknye nk praktikal, dapat lak area seremban.

Tapi, macam mana diorang boleh terfikir nk menyewa kt umah aku? Itu yg kita xtau..

ok fine, mungkin terfikir je n terus tanya aku sama ada blh ke x.

Kalo boleh, rezeki la sebab xyah pikir nk cari tempat laen... Tapi kalo aku, aku xkn harap pe2..

Tapi, dalam kes ni..diorang nmpknya memang dh betol2 target nk dok sini. Sebab pe aku cakap camtu? Ni jawapannye..

1-mak cik tu cakap anak dia xnk kawan2 ( kawan2 ok.. Bkn sorang ) dia tu dok ngn diorang. Mksdnye dok skali ngn makcik tu la.. Susah la, family kn. dok ngn bujang senang, blh bgun lewat, etc.. Kate makcik tu la..

2-aku cakap bilik tggal 1 je, tu pon penuh ngan brg2 aku n ayu. Gpon blkg tu aku buat tempat sidai baju. N lg aku ckp, aku try tye mmber aku yg dok sorg, kot2 diorg blh sewakn..

Aku rs alasan2 yg aku bagi tu dh ckup mnyatakn yg aku xnk bg org laen masuk umah aku..

Tapi, dia xfaham or buat2 xfaham aku xpasti. Katanya nk kawan2 anak dia tu dok dkt2 ngn diorg coz nti senang nk p keje same2 n nk mkn same2... What the......?

Seriusly aku rasa alasan tu a bit selfish. Plus aku ada tunjuk riak yg aku xnk, tapi xla obvious. N aku yakin dia faham..

Tapi, aku kecewa ngn sikap aku yg xreti menolak. Seolah2 1 perjanjian plak bila aku ckp, 'kalo kawan sy xleh, blh la diorg dok bilik belakang tu'. Agak bongok di situ..

So, makcik tu balik tanpa jawapan. Esok2 kalo jpa pe aku nk ckp pon aku xpasti.. ~~nanges..

Aku bukan pe.. Kalo yg kenal aku, aku sebenarnya Xsuka mnyewa ramai2. Aku mmg nk dok sorang. Ngn ayu ni kebetulan je.. Ada la cerita di sebaliknya.. N dia pon xkn dok lama kt sini.

Aku rs lbh privacy dok sorg. N xperlu pk psal ati n perasaan hosmet. Plus aku blh buat pe yg aku suke. Kalo ada yg pikir aku mmbosankn, terpulang la.. Tu keselesaan aku.

Aku akan dok ngn orang yg btol2 aku selesa je..

So, dalam kes ni.........................

Imagine......

Akan ada 2 orang ppuan yg aku xkenal berlegar2 dalam umah aku, pakai bilik dalam umah aku, pkai toilet dalam umah aku ( walopon xbkongsi ngn aku )...

Kalo ayu masak, adakah akan lebihkn kuantiti masakan tu?

Kalo diorg xklua mlm, aku n ayu plak mkn kt umah, xkn xpelawa..................

~~tepuk2 pipi n .......~~sigh...
What should i do? :(

Eh, bnda mmg remeh tapi aku sgt xsuka situasi ni.. aku xselesa.. Bile aku xselesa aku akn nek angin nti.. Lbh2 lg xselesa dsbbkan manusia. Manusia yg blh pikir perasaan org.

Aku pnh berada kt tpt budak2 ni. Yg mengharapkan tpt tggl. Aku tau camne rsnye bile org suke or xsuke bile kite dok menumpang umah diorg. Aku pon tau bile ada masa2 tertentu, org tu xnk kita ada kt umah diorg.. So, kite kene klua jap..

Sbb tu aku cpt2 sambar je alza tu n cr umah sewa sndiri. Umah sewa aku yg 1st dulu mmg xbest aa..

Kiri kanan kosong, n kalo tgk dr dpn agak horror.. Sampah mmg jarang lori kutip sbb diorg pikir umah tu xde org duduk. Soklan lazim yg slalu aku dgar dr mmber2 aku, 'ko xtakot ke dok umah tu?'

Bg aku, lg selesa aku dok situ dr menyusahkn org. Well, xde la teruk sgt. Aku selesa.. :)

N sekarang pon aku selesa n aku harap akan terus selesa. N yg aku harap lagi, org seterusnya yg akn masuk umah ni adalah my future husband je.. Nobody else..

Hahaha.. Angan2 tu kene ada.. Tapi, kalo si bakal suami tu hadir bersama umah sendiri, lagi bagus. Bonus kata orang..

Tapi, ntah mane dia menyorok ek? Hhmm, tu yg mnjadi persoalan di ati...
:P

Sekian..



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: