Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Wajar or not - tanda soal

Assalamualaikum..

Xleh nk tdo lak aku mlm ni.. Fikirkn bbrpa perkara yg aku rs...patot ke aku buat cmtu? Xketerlaluan ke?

Pertama, menolak cinta dr seorg lelaki yg...aku rs baek. Mgkin ckup baek utk djadikn suami.

Doa aku kpd Tuhan, temukn aku dgn jodoh yg blh bahagiakn aku dunia n akhirat...

Aku rs doa yg ringkas tu mampu merangkumi semua perkara.

Bahagia dunia, mksdnya blh buat aku ketawa, selesa spnjg ms walopon xmewah ngn harta.. Tp kalo xtra harta, itu 1 bonus. Layan aku ngn baek n buat aku rs istimewa..

Tp, kalo yg tlalu mnjakn aku pon susah gak sbb 1 perangai aku, aku akn naek lemak kalo aku berada di takuk yg tlalu selesa. Smpai 1 tahap akn ilang rs hormat pd psgn.. Teramat la bahaya kalo bnda tu blaku..

Bercakap ats pengalaman sendiri... :)

Akhirat plak dh tentu bkait ngn amal ibadat aku. Jgn lak aku yg tkial2 kene bimbing dia, mmg ke laut la jwbnye...

Yg ada di dpn mata aku skrg, ( bkn la sekatil ngn aku, dia kt umah dia la ), aku rs mampu bahagiakn aku akhirat je. Tu pon dr pe yg aku dgr dr sahabat2 laa..

Tiap kali aku jpe dia, utk proses mngenal ati budi, aku blom mampu merasa lumrah atau kelaziman sebuah perasaan yg bernama bahagia.. Xde istilah rindu utk dia..

Org akn ckp, terima je la. Jgn memilih sgt. Excuse me, kalo aku btol2 nk memilih or high taste sgt, dr awl aku xkn layan dia.

Dlm bab ati n perasaan ni, aku rs semua org sedar yg kite mmg kena jd sgt pemilih. Ofkos la kene pilih org yg mampu buat kita tnanti2kn dia..

Kalo tgk hp ada msg dr dia, tp nk bls pon mls, xde point aku nk kawen ngn dia. Dua2 akn sengsara nti..

Org lua jgn tlalu cpt mghukum.. Kalo xde rs syg, aku xkn hormat. Then mane plak dtgnye bahagia akhirat kalo suami sndiri aku nyampah..

Kamon laa.. Ni bkn cite dongeng nora elina or bicara hati or vanila coklat.. Itu kite dh tau pe yg direncanakn pengarah drama tu... Mesti la hepi ending..

Kalo kisah idup aku lak, sape blh ckp brape org suami aku perlu nikahi utk jd hepi ending cam dlm drama tu? Xde sape tau..

Jd, nape nk tanggung risiko? Aku blom desperate pon.. End of topic.

1 pkara lg, bnde yg menguji kesabaran aku.. Lawak, gurauan atau sindiran..kalo skali or dua kali, paling busuk pon 3 kali..aku rs aku blh terima..

Tp kalo diulang, diulang, diulang bnde yg sama, blh muntah kot.. Muntah pon blh dimaafkn lg. Tp kalo smpai mnyentuh sensitiviti n perasaan aku, aku rs xperlu konsider pe2 lg..

Lbh stgh taun aku cuba buang semua yg bkaitan ngn dia. Ntah dh bp gelen air mata jatuh sbb dia. Semua aku usaha sndiri nk lupakn dia.. Dh xnk ingt dh..

Smpai satu tahap, aku rs aku dh mula yakin. Aku mula tersenyum, aku dh bjaya refresh blik semua data2 n memori aku..walaupn xsepenuhnya..

Benar kata pepatah, niat xpernah mengiyakan cara.. Dan aku rebah sekali lagi saat nama itu dengan sengaja berkali2 dijaja di pendengaran aku. Niatnya - bergurau..

Maaf, aku xingin menamakannya sebagai gurauan.. Terlalu sakit bagi aku yg kerdil ni. Maaf sekali lagi terpaksa ambil tindakan yg drastik ini, sbb hormat sbg kawan pon dh hilang..

Disebabkan hal tu, aku tpaksa bermula semula dari bawah. Cemuh la, hina la, caci la aku.. Sememangnya aku lemah... Lemah teramat... End of topic...kot...

Ok ngntok.. Jom tdo...




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: