Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Ape yg penting?? Bkn kejesama dik, tp sedar diri.. :)

Assalamualaikum..

Dlm kelas, budak2 tgh rehat, aku update jap..

Tp nk ckp gak arini, 2 bnde btol2 buat aku panas. Pagi2 je dh bdesup darah nek kpala.. Entry yg br aku post td tu yg smlm pnye, sempat masuk sket cite ni.. Hahaha, ni yg detailnye...

Smlm aku dgn jayanye ke kl.. Keyel ok.. Atau ejaan penuhnye, kuala lumpur.. ( mls nk tekan caplock ). Ye, aku ngaku aku bkn staf yg baek, tetapi kalo diberi tugas, aku akn usaha buat..

Ok, fine.. Nk djadikn cite, smlm gak diorg buat miting dept.. Secara tetibe, tanpa sebarang mesej.. Aku tau pon dr ayu.. Itupon aku yg msg dia tye psl bnde laen..

Ok, fine lg skali... Pg ni, as usual aku smpai opis, on laptop bc metro online dulu. Tetibe sorg hamba Allah ni msuk n bckp psl ada lg 1 miting pg ni. Ok, aku angguk. Tanpa bantahan. Patotnye stop la kn?

Tp, dia xnk stop. Ayt dia cmni :

Polan : smlm yasmin xde kn? Yasmin p mane?

Aku : ada laa..

Polan : ni fsyn show jbtn tau, kene keje sama.. Bkn i handle sorg.. Fsyn show utk subjek i dh setel...

Aku : KEJESAME ye polan..~sinis..

Polan : xleh ada yg ilang..

Aku : xleh HILANG ye polan.. Oo, xleh ilang~~sinis lg skali..

Polan : eh, i kalo ilang mesti bsebab. Ilang bersain pnye.. Ada kebenaran..

Aku : eh, aku xckp name ko..

Gitu la lbh kurg perbualan yg aku ringkaskn.. Berlangsung dlm keadaan santai. Dia tgh sebok ngn meja dia n aku tgh ngadap laptop.

Yg aku nk highlitekn ptaan kejesama n hilang tu~abaikn ejaan, jnji aku fhm..

Ko nk bcakap psl keje sama? Ko nk sindir psl aku xde kt opis smlm? Beli cermin besar pliss. ~dlm miting td pon nk bgkitkn psl isu kerjasama.

Aku mls nk bunyi sbb smlm mmg aku slh. Tp, kalo ada miting xinfom, aku xtau aa slh sape.. Slh makcik cafe kot..

Jwb ni polan! Bp kali miting dept ko xde? Bp kali miting senat ko xde? Bp kali ko dok tkinja2 kt meja pingpong? Bp kali ko masuk kelas sem ni? Mane potfolio sem lpas ko yg aku minta utk ngajar sem ni?

Soalan teakhir tu aku pnh buat entry ringkas dulu.. Dia la makhluknye.. Smpai skrg aku xdpt bnde tu, sbb bnde tu mmg xpnh wujud. Aku dh tau mmg xde, tp aku sj tye, nk tgk alasan2 bodoh dia tu.. Tu la hasilnye..

Esok nk senat, arini br mintak marking skim kt aku.. Cth yg aku ingt..

Kejesama tok hg... Phuiii..

Mmg berangin btol aku kalo org mcm tu yg sound or sindir2 aku. Kalo ko mmg bgus, mmg perfek, potfolio lgkap, ngajar pon bgus, aku xksah.

Aku xckp aku bagus, aku pon xbgus sbb tu SKT ckup2 mkn je. Tp aku ngn yakinnye ckp ko mmg xlayak nk sound aku. Beli cermin besar2, bkn setakat blh nmpk ujung rambut smpai ujung kaki je, siap blh scan hati n otak skali.


Ni lg 1.. Masuk je kelas, student aku tgh ttonggeng2 buat assignment laen.

Assignment aku yg mmg bpinau2 mata nk buat tu, yg nk kena amik ms lama, yg nk kene ngadap btol2 tu, yg nk kena anta mggu dpn tu, n yg br 5% diorg siapkn tu, n yg paling penting skrg ni kelas aku - diorg xbuat!

Bkn semua la..

Assignment2 laen xpnh anta ontime. Time kelas aku, asyik la mintak nk kua, nk jpe miss tu, nk jpe madam ni, nk proceed design, nk fotostet, nk anta assignment subjek bla bla bla...

Tp bile turn aku nk collect assignment, alasannye, xprint lg, xreti, xsiap sbb xde sape kejut sy tdo smlm, sy mmg buat keje lmbt, xlaminate lg, tgh kelas ni..xleh kua!

Blh x aku nk mncarut brg seketol dua ketol 14 ratus juta billion ketol bagi mggambarkn betapa aku hepi ngadap situasi itu? Yeayyy!! Aku la pensyarah bertuah itu..

p/s : xmention name sape2... Sape mkn cili, jaga2 kang kene buasir..


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Anonymous said...

''kejasama tok ang''..hahahahah
terbaik