Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Annoying thing(s)..

Assalamualaikum..

Bila dok sorg2 ni, mcm2 yg bermain kt kpale.. Yg elok yg xelok, yg indah yg xindah, yg hepi yg sedih, yg sakit ati, yg annoying.. Mcm2 la..

Tetibe terasa nk listkn bnde2 yg annoying, yg aku tpaksa lalui, dulu, kini, tapi aku harap xselamanya la..

1-aku blh tggu org ( tp jgn aa sengaje buat2 lmbt lak ), tp aku xsuke org tggu aku. Kalo org dtg jemput aku n aku stil kt dpn cermin, aku akn gelabah. Tp biasenye, kalo aku yg jemput org, siap suruh aku masuk umah or tnjuk isyarat tapak tgn, plus kpale masih blom bertudung.

N kalo shopping lak, blh stay kt dlm 1 kedai berjam2 hanya utk selai bj. Paling mnyakitkn ati kalo bj tu last2 xbeli pon..

N lg, nk cr tempat, mksdnye dia ada adress tpt tu tp cari x jpe. Or pnah p tpt tu tp lupa. Pusing2 pat ratus lapan belas juta kali kt tpt yg sama n still yakin tpt tu kt situ.. Kalo dh xjpe, maknanye bkn la kt situ...

Aku dh pangkah manusia2 ni n akn cuba elak kua ngn diorg sedaya upaya.. Hahha..

2-org yg buat bodo bile kite bcakap ngn dia. Pe pon yg dia buat sama ada penting or x, dia xkn peduli pd ayt 1st n tggu kite ulang kali ke dua or ke tiga. Bkn ke bnde tu amat menyakitkn ati? Xrespek others. Biasenye kalo jd mcm ni, aku buat bnde len or blah je dr situ. Bile dia tye blik, ckp je xde pe2..

Abes cite. Xde sape sakit ati pastu..

3-manusia yg kononnye xamek kesah hal sekeliling, tp tanpa dia sedar snarnye sket demi sket, dia tunjukkn sndiri yg dia semenangnya manusia paling kepo. Ayat lazim dia biasenye, 'lantak laa', 'ada aku kesah?', 'nape aku xtau pa2?', 'aku ni lembab sket'..

Ayat2 yg kalo ptama kali kenal org akn pk, baeknye ko or mesti pndai simpan rasia.. Tp, bile dh ari2 ngadap, semua akn terbongkar. Ayt2 yg tanpa disedari akn nmpk belangnya pon akn tkeluar beserta memek muka yg teramat kepoh..

4-yg ni aku baru kene smlm. Org yg anggap org laen nk bkawan ngn aku hanya sbb dia. Mksdnye, aku ni cuma batu loncatan utk org len dekati dia.. What the...???

Maybe btol pe yg dia pikir tu, tp bila dia sndiri mnzahirkn pe yg ada kt kpale otak dia tu, aku jd mcm....ergh, plis la buat stetment suicide ok..

5-yg ni lak jenis yg minta dipuji slalu.. Ayt dia biasenye cmni, 'aku gemok la', 'kulit aku gelap laa', 'aku xchantek mcm ko'.. Mule2 kenal kite akn pk, merendah diri sangat ppuan ni..

Tp, bile dh lama2 kenal..sket2 bende tu akn kite nmpk laa kebenarannya.. Dr percakapan dia, dr tingkah laku dia..

N yg paling super duper annoying adalah bile ada jejantan hotzz kt sekeliling dia, dia pnye menggelitis tu mmg tahap bunuh diri..

Dia nk ckp n gelak kuat2, tp dlm ms yg sama nk control cun gak.. Pendek kata jd xketahuan lah.. Serba xkena mcm cacing kepanasan.. Kdg2 pe yg dia ckp tu xpenting pon, or bnde yg dia pnh ckp.. Saja nk bsuara, nk maneskan muka juz sbb nk pancing attraction sang jejaka..

Aku pnh ushar sorg aa perangai mmber aku ni..

Bile ada mamat2 ni kt sekeliling, jd ulat beluncas dia.. Usaha bercerita hal2 yg kelakar, pastu gelak cover mulut ngn tapak tgn... Sskali dia akn toleh kt group mamat td...

N spt yg diduga, bile group tu blah, dia otomatik kembali normal.. What a drama uolls..

Ada byk lg nk listkan sebenarnye, tapi ye la, xde sape perfek kt dunia ni kn..

Tapi, selagi kite ada rs nk jg perasaan org sekeliling, semua akn ok kot..





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: