Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Kawan Saya..

Assalamualaikum..

Aku dh penat taip pnjg lebar mukadimah td.. Acane blh tdilit lak..??haishhh.. Dengki tol la..

Mls la nk taip blik.. Sedeyyy...

K sambung..

Arini tingin nk ckp psl kwn.. Ye, kawan, atau sahabat, member, buddy, pal, fellow, saing bak kato oghe klate, ataupon org kedah kata fren..

Semua org ada kawan. Gile xde kawan? Org gile pon ada kawan.. Ko sndiri adalah kawan kpd seseorg..

Tp persoalannya, kawan mcm mana yg kite ada tu? Ataupon, kite ni jenis kawan yg mcm mana?

Soalan kedua tu mesti org akn jwb dia seorang yg itu ini begitu begini ( positif shj ). Mklum la, sape nk ngaku diri sndiri xelok kn?

So, psl diri sndiri xyah cite la. Mgkin blh buat entry laen next time. Sbb kite perlukn org laen utk menilai kite.. Tp, kalo nk p Nilai3 xpe, blh p sensorang...

Mula2 nk cite psl kawan sebelum start sekolah.. Maknanye since tau suap makanan ke mulut, bkn ke lantai, mmg dia la kawan aku. Dulu umah lama kembar dua.. ( bkn banglo tau, umah kpg je.. Hahha ). So, yg paling rapat, jiran sebelah tu la...

Setaun tua dr aku.. Satria namanya.. Klass kn nama kawan aku? Haha.. Tapi, panggil dia Bob.. Yg tu aku xtau nape.. Eh, aku rs aku tau.. Arwah maklong ( kakak ipar abah ) aku suke bg gelaran kt org.. Aku n adik beradik aku pon ada gelaran memasing. Sama gak ngn adik beradik Bob..

So, dulu semua aktvt aku ngn dia ni la. Buat umah ats pokok pelam ( mangga ). Bkn la umah sgt pon, paku papan kt dahan je.. Blh la duduk2, mkn kt ats tu.. Siap bwk bedak, sikat rambut, bantal kecik..

Pastu main lompat getah ( zero poin ), cari cendawan ms lpas ujan, congkak ( sblm beli congkak kayu, korek lubang kt tanah tau, guli ganti biji getah ), batu selambut ( batu seremban ), jengkek ( teng teng ), etc..

Time ni tgk cite gaban, suria perkasa itam, pe lg ek yg feymes time ni?

Sskali kalo ada ayam lbh dlm peti ais, kitorg sndiri2 bakar seketul dua kt belakang umah... Letak garam kunyit sudah. Letak bata yg buat umah tu, dua ketul, pastu bakar arang kt tgh2. Ayam letak atas dawai yg mcm jaring tu..

Dulu bilik air kt luar, kongsi. So, mandi pon sama2.. Menari2.. Lawan selam muka dlm baldi. Alaa, budak lg.. Blom kenal erti stimbot.. Eh..

Kdg2 kitorg ikot mak dia p bendang ( sawah padi la, pe lg kalo dh nama dok kedah ). Cari ikan laga letak dlm botol. Kutip buah cenderai ( btol ke x nama tu? ) yg ijau buat peluru buluh ( pe nama menatang buluh tu aku xpasti ). Yg masak warna itam blh mkn.. Rs manis2 masam.. Ada rupa taik kambeng sket.. Hahha..

Cari siput sedut, balik buat masak lemak.. Yg pasti bkn aku yg masak..

Time cuti sekolah, anak buah dia yg dok KL balik kpg kitorg maen ngn dia skali. Hensem ok.. Sebaya aku. Tp, dak kl kn, gajet lbh sket.. Lbh sket ja la, last2 maen tanah gak..

Anak buah dia tu..ehem2, my ex lor.. Xingt dh since bile aku kapel, sblm masuk UiTM kot.. Xsure la plak.. Tp ms kt sana, mmg dh kapel aa.. Aku pon xpasti nape clash pastu.. N bile dia cr aku pon aku xnk.. Nyesal lak rsnye.. ( aku hrp blog ni xkn sampai kt pengetahuan dia ).. Hahha, kantoi..

Family aku n family diorg stil baek smpai skrg. Kalo hal aku kt s.alam dulu, byk diorg yg tlg. Sblm dtg kktm ni, stay umah diorg dulu. N abah dia yg anta aku sampai sini, sampai sesat2 la cr kktm yg indah ni.

Bapak dia ( abang sulong Bob ), akn cuti kalo mak abah aku stay sana.. Ada la skali dua dulu ms aku study kt sana, mak abah dia dtg amik kt uitm, masak laksa katenye.. Siap bwk jenjalan. Segan oi, tp xleh nk elak.. Org berbudi kite berbahasa.. Xgitu?

Best plak rsnye blik ke zaman tu. Tapi kalo aku jd menantu mak dia, mesti mak dia nyesal.. Hahha.. Aku xpndai masak..

Skrg dh kawen, dh ada anak sorg pon.. Tu namanye bkn jodoh aku.. Haa, xpe2.. No regret.. ~~sob sob..

Eh, bkn cite psl Bob ke td? Hahha.. Lama gile xjpe dia.. Mane ntah menghilang..

Pnjang la plak.. Hhmm, stop dulu...
Sekian..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: