Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Syukur...

Slalunya kite akn mengeluh.. ( aku la tu.. Haa, aku ). Mengeluh lazimnya blaku bila kita xbpuas ati ngn apa yg kita alami atau apa yg kita tgk. Kalo dikira cmpur tolak bahagi darab, aku rs 80-90% idup kite ni asyiiiiik la nk mengeluh kn?

Alaa, lapar la.. Lauk xsdap lak tu...

Asal sejuk sgt ekon ni oi??

Adoiyai, pns tobotul la today.. Bpoluh atas bawah den ni ha..

Alamak, lemak dh beranak pinak ni wei.. Acane nk mkn?

Susah nk beli baju ni der... Semua size dabak jek...

Ape pye rncangan tv semua cam tooooot je ni?

...etc.

Blh dikatakn pe je yg kite rs xsyok, maka akn tkeluar la ayt xpuas ati mcm kt atas tu.. Tu antara cth je.. Sket je tu..

Tp, sdar ke kita ( aku ), bhw dlm ketidakpuasan ati kita tu, ada org len yg jauh lbh malang dr kita? Erk, sesuai ke aku guna ptaan malang tu? Halal je la ek..

Pnh nmpk makcik pkai bj kurung kedah, kaler bunga hat hijau terang pon dh tkaq jd kaler kelabu. Selipar jepun tat sing tang tapak pon dh nk blubang. Tudung bawai hat stail keras pastu nmpk line2 bekas xiron. Pastu bwk lak bakul yg kt dlm tu ada karipap or ns lemak or kepek ubi pedas. Kulu kiley ( ke hulu ke hilir ) angkot bakul tu tgh2 pns. Sket je la aku describe eh... Rs nk teyak lak bila tbayang muka makcik tu...

Korg ada cmtu? Bj buruk cmtu ada? Ntah2 selipar tat sing pon dh xknal. Kn? Cer imagine kalo kite kt tpt makcik tu.... Hhhhmmmmm....

Cer imagine lak ank2 makcik tu kt umah mkn pe? Ayam msk merah? Ns paprik? Beriyani gam? Atau telor greng? Kuah kicap.. Atau ikan kering.. Atau garam semata2? Atau..ns pon xde.. Acane tu? Sanggup?

Insaf jap..

Err, kalo bab chenta lak.. Ada yg smpai nk bunuh diri.. Terjun tgkt 32.. Logik.. Tp kalo terjun tgkt 1, tu namanye layak masuk maharaja lawak mega..

Dlm hal ni aku bsyukor sbb byk lg kes yg aku bc kt paper lg truk dr aku. Yg kene simbah asid la, yg kene sepak terajang, yg suaminye scandal dgn kwn baek sndiri... Aahh, aku msih bnasib baek rupanya.. Syukur pdMu ya Allah..

Saat kita asyik shopping kt time square or pavillion, apa makcik td pakai?

Saat kita enak tdo dlm selimut hangat di waktu hujan, apa plak makcik td guna utk alas tdo dia bsama ank2nya?

Saat kita mmbuang saki baki makanan yg xabes, ape yg makcik td sediakn utk santapan keluarganya?

Saat kita merungut water heater kita rosak, terpikir x kita di mana makcik td dptkn sumber bekalan air utk minum dan mndi? Ada ke paip yg bila kita pusing je trus kua air? Atau tpksa ttonggeng2 angkot air kt perigi?

Kalo nk difikirkn, mmg byk la habaq hg.. Xtercapai dek akal la..

Kesimpulannye, sblm merungut ttg kekurangn idup kite, fikirla ttg idup mereka2 yg jauh lbh susah dr kita.. Nk senang, buka je tv3, tgk Bersamamu.. Konfem insaf..


p/s : makcik tu sbg contoh je..
p/s2 : bebel2 gak.. Tp nape arini ati aku meronta2 hrp dia dtg??? S**t!!!

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukkan aku bahagia
Kau tunjukkan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita..

Bg aku... Itu namanya kejam... :'(


Babai... Nk tgk rajalawak.. Blh gak gelak...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: