Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Aku rindu mak aku...

Buang ibu di hotel bajet

KUALA LUMPUR: Menitis air mata seorang ibu yang lumpuh apabila menyedari dirinya ditinggal terbiar oleh anak tunggalnya di sebuah hotel bajet di Jalan Raja Muda Musa, Kampung Baru, di sini, sejak empat hari lalu.

Dia kini dijaga kakitangan hotel berkenaan yang membantunya menguruskan diri termasuk mandi dan mengganti lampin pakai buang selepas anaknya gagal dikesan.

Warga emas itu mulanya tinggal bersendirian di kampungnya di Johor, tetapi sejak sebulan lalu anaknya yang masih bujang membawanya ke ibu kota.

Faridah Maulud, 66, yang keseorangan ditemui pekerja hotel dalam keadaan meniarap di lantai ketika memeriksa bilik disewa anaknya selepas lelaki berusia 27 tahun itu gagal menjelaskan bayaran empat hari hingga menimbul tanda tanya kepada pengurusan hotel.

Ketika ditemui Harian Metro semalam, warga emas itu kelihatan lemah dan tidak bermaya serta berkali-kali memaklumkan dia ingin ke rumah kebajikan kerana tidak mahu menyusahkan staf hotel yang membantunya.

Credit to : hmetro online / 9.3.2012

Satu malam yg hening n ada bau tomyam campur...
Aku tgk seko kucing tkial2 menggelupur kesakitan lpas ditindih kete. Xblh nk slhkn org yg langgar tu gak sbb ms tu kucing tu tgh lepak bwh kete dia, n yg si pemilik kete tu lak tgh reverse nk kua parking. Mana la nmpk kn.. Tp bkn tu aku nk highlite kn kt sini, tp kejadian lpas tu...

Bnde ni jd kt kedai mkn seremban 2. Kebetulan aku pot dkt ngn lokasi kejadian. N aku nmpk sndiri kucing tu menggelupur n xlama lpas tu, trus senyap n kaku.

Aku tgk dr meja aku je la time tu, lbh kurg 7-8m je jaraknya. So, aku nmpk dgn jelas n clear memandangkn aku xrabun ( Alhamdulillah ). Ada sorg mamat ni, waiter kt kedai tu, letak seko lg kucing laen yg besar sket saiznya dkt kucing yg dh mati tu.. Mak dia agknye..

Sedihnya tgk kucing tu jilat2 kucing yg dh mati tu n mengiau ckp bhs kucing la kot.. Slow je, mndayu2, meratap kehilangan anaknya..

Tapi, yg bangsatnya plak, mamat td blh terkekeh2 gelak buat aksi monyet, ngn kwn2 dia tgk kejadian tu..

Kelakarnye!! Nk je aku simbah tomyam pns kt muka dia. Yes, itu kucing. Binatang! Jd binatang xde perasaan ke? Kalo ye pon binatang tu xde perasaan, ko sbg manusia xde rs simpati sket ke?

Xperlu menangis, juz jgn gelak mcm tu dpn aku je, blh x bro? Nmpk la otak ko tu mmg xpnh pakai, agknya dh bkarat n berulat kot.. Ape pon xblh la ko ni!

Nk je aku ckp waiter2 n tukang masak tu dr negeri mana , tp kang ckp aku kenegerian lak...

Pe kaitan cite ni ngn nenek kt ats tu? Kalo yg bc ni perangainya sama ngn mamat kt ats ni n mamat yg tglkn mak dia tu, mmg xkn nmpk sebarang kaitan pe pon..

Sambung bc metro ngn dada sebu...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: