Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

ntah le...

Hmm, kali ni aku nk cite pasal 1 quotes ni. Kalo xsilap aku, sjak skolah dulu lg telinga aku dh dgr ayt yg 1 ni.

“ASAS DALAM SESUATU HUBUNGAN ADALAH KEPERCAYAAN”

Bila percaya ngn pasangan kita, insyaallah akan bkekalan la pcintaan korg tu. Btol ke? Kalo btol skalipon, korg blh terima ke? Aku xtau la samada aku cerewet or cmburu bute or kuno or poyo or ape, tp aku xleh terima ayt kt ats ni.

Kalo dh kawen skalipon, pliss la jgn nk cy kt pasangn 100%. Tinggalkn sket ruang utk rs curiga. Bkn la aku ckp kene syak wasangka 24/7. Syak wasangka pon xke mana gak. Meh sini aku nk tukar sket ayt kt ats tu.

“ASAS DALAM SESUATU HUBUNGAN ADALAH KEJUJURAN & PUAS ATI” eleh, tukar sket je pun..

Aku nk ingtkn sape2 yg bc ni, bnde ni bkn skrg je aku nk pangkah, tp dh lama. So, xde kene mngene ngn org yg aku syg dulu, skrg or coming soon...xyah nk terasa lebih2.

Ok, ko kapel ngn bf / gf ko – since kapel ebriting ok je. Xde masalah, xde gadoh melainkn bf ko nek angin sbb kene tggu ko mekap slama 3jam ms nk p dating, ataupon gf ko ngamuk tendang2 meja sbb ko tanak ikot dia p sopping. Pendek kata xde masalah besar melainkn yg kecik2 blaka. Normal la tu, sedangkan ketip kuku pon pnah tketip isi skali. Mnusia xde yg sempurna.

Mksd aku kt ats ni, korg xpnh menipu, jujur je dlm hubungan. Xde la bf ko tanak ikot ko p sopping sbb dlm diam2 dia snarnye nk p teman awek indon mana ntah nk p intbiu jd maid. Xde la gf ko mekap 3-4jam sbb dia tau ko nk bwk dia p mlepak ngn mmber ko yg rahang tbentuk mcm awal ashaari tu. Tu dh niat laen dh.

Kalo mcm situasi kt ats, korg pon xkn rs curiga pe2 an. Maybe la bf /gf ko pnh kelentong, tp selagi xkantoi, korg pon dlm ati ada bnyak senang juga. Tp, ini blom lg menguatkn fakta bhw KEPERCAYAAN tu asas dlm hubungan. Aku still tanak terima.

Korg bsama bf / gf sdang bbahagia. Xde pe2 masalah or gangguan dr pihak len. Tu yg korg rs laa.. Tp, tibe2 ngn xsemena2 rupe2nye tkantoi lak bf / gf korg tgh men kayu tiga ngn laki / ppuan len. Maka blaku lah peperangan bile dh tkantoi. Gaduh pnye gaduh, ngamuk pnye ngamuk, tendang meja hempas pintu semua, dicampur sesi ungkit mengungkit, ckp nk clash smua. Bile dh reda sket, pk2 sminit dua, jnji itu ini, sesi pujuk memujuk...rujuk blik. Nk tinggal syg.. kn..?

Bile bf / gf korg dh maafkn korg, bg pluang kt korg, ada 3 situasi yg akn blaku.

1-bf / gf korg tu akn diam2 simpan niat dlm ati xkn ulangi ksilapan dulu. nyesal, tanak wt korg sedih lg.

2-nyesal gak, n bjnji xkn buat smua tu lg, tp xlama. Nmpk ppuan dahi licin sket, niat suci murni td dh xingt dh.

3-eh, snang je nk pujuk dia, xde hal la. Len kali leh wt lg.

Kalo jd situasi 1, slamat la korg. No 2 blh la diptimbangkn lg. Tp, kalo awl2 dh pasang niat jht cam situasi ke3 tu, hampeh. Lebih baik korg kenal pasti btol2, mana satu niat snar bf / gf korg pas korg dh bg pluang. Kalo bkn situasi no1, bek korg blaa beb. Hahahha...tp masalhnye, mana leh detect. Ye x?

Kalo skali leh korg maafkn lg. 2 kali? Mgkin blh la diterima. 3 kali? Blh laaa.. 4 kali? 5 kali?? Cmne beb?? Xkn nk tggu sampai 18ratos kali br nk blaa. Last2 dia yg blaa lu tgglkn korg..gigit jari cam org bodo..

So, bnde ptama n paling asas yg korg kene tanam dlm ati korg saat korg ckp ‘i do’ kt dpn bf / gf korg ialah :

“AKU MESTI JUJUR”

Bckp psl kejujuran n kpercayaan ni, aku dulu pon xde la jujur sgt. Penah kelentong gak, tp pdn la org yg aku kelentong tu pon cam haram gak. Amik ko, kene buku ngn ruas. Teeettt, tutup cite aku. Tu zmn muda mudi.

Tp, bile difikir2kn blik, normal la mnusia akn ttarik ngn bnde2 indah. Ati n prasaan xleh nk pksa beb. Kalo nk ikotkn ati, smua yg cun / ensem korg nk. Cuba ckp ngn aku, kalo lisa surihani or liyana jasmay gesel2 kaki kt ko, ko nk terajang dia ke? Xmgkin la kn.. Kalo farid kamil or remy ishak bg bunge kt ko, xmeremang bulu roma ko?? ( Kalo ada yg tolak pon, mgkin ko rabun or taste ko ada sket slek ). Ada la sketol dua yg leh thn nafsu serakah tu, yg selebihnye mls la nk ckp. Tu menunjukkn yg korg xkn menolak pd keindahan.

Jd, bnde ke2 ( sama pentingnye ngn yg asas td k ), korg kene :

"PUAS HATI NGN PE YG KORG DH PILIH"

Buruk baik bf / gf korg, korg kene pejam mata n terima seadanye. Saat korg melafazkn ileviu kt bf / gf korg tu, korg dh diharamkn sama skali utk jeling kt balaks / awexs len. So, kalo ko nmpk sarimah ibrahim catwalk dpn ko, jeling je sekilas. Xyah nk ushar lelebih.

Bf / gf korg skrg adalah yg tbaik!! Hitam ke dia, bjerawat ke dia, rongak, gedik, mata duitan, cun, sopan santun, tu semua korg mesti terima. Mana yg xelok leh alter lg. Yg dh elok jgn dok bngga xtntu psl.

Jd, 2bnde ni adalah yg tpenting bg aku. Xde no 1 or no 2. Dua2 sama penting. Bile ko PUAS ATI ngn pe yg ada kt bf / gf ko, otomatik ko akn JUJUR n KEPERCAYAAN akn muncul ngn sndiri kmudian..

Pendapat aku laa...

p/s : kalo dh jujur, dh xmenipu, dh puas ati still xjln gak, pegi mampos sama dia. jom ushar bf / gf len ah.. nk tggu lg??

MORAL : bljr menipu btol2 lu sblm ko nk mnceburkn diri dlm bidang penipuan nih..

Watammat!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: