Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

alahaiii...

korg pnah berutang x? aku pnah n org pon pnah berutang ngn aku. aku rs utang2 ni normal je, sbb kalo tye 10org, 9org akn jwb pnah. utang ptptn, utang duit ngn mber, ngn mak abah, utang kete, utang umah, utang kawen (hahahahha), insurans, kad kredit, utang budi, utang kasih syg, utang puasa, utang nazar..huhuhu... pendek kata idup dlm kehutangan laa.. tp aku xde la byk sampai camtu..

aku nk cite bnde ni kt blog sbb follower aku cuma ada 7org..n mgkin yg bc pon sorg je. bkn apa, aku tetibe sakit ati n terasa nk kutuk org. aku ada utang, aku takot kalo2 xdpt byr. camne kalo tetibe aku mati? sape nk sambung byr utang aku? atau kalo aku blom mati pon, aku segan ngn org yg aku berutang tu

tp ada 2org makhluk ni ( snarnye ramai, tp 2org ni yg paling unggul ), dh la utang ngn aku..yg sorg ugut kalo aku bla bla bla, dia xkn byr utang tu. yg lg sorg lak berutang aku dh lama, so aritu aku sesak sket, aku pon nk 'pinjam' kt dia. dia bg ngn susah pyh lpas tye bile nk byr..hahahha, dunia dunia...

bila aku dh ada duit, aku berat la nk byr kt dia, coz utang dia ngn aku lg bpuluh2 kali ganda. yg aku tkejutnye, dia kata dia ank yatim. yes, mmg ayh ko dh meninggal. adik ko yg bongsu aku leh consider dia tu ank yatim. tp ko tu dh jd bapak org kot. ank ko yg ank yatim snarnye..

n yg paling tbeliak biji mata aku, bile dia ngan bsungguh2 doakn aku..

'moga ALLAH timpa kesusahan pd yasmin bt ali. amin.. aku benci ko sgt2'

tu msg dia yg last. yg sblm2 tu ada lg dasyat, siap ada amin amin amin ya rabbal alamin.. n gtau aku japgi pas solat subuh nk doakn aku lg.. xlarat la aku nk paste smua kt sini..

aku cuma pk..kite ada hak utk wt pe je yg kita rs btol. mgkin dia rs dia dianiaya, ditipu, dpermainkn oleh aku, sbb tu dia doakn aku camtu. so, dia tau la doa org teraniaya tu akn dimakbulkn Tuhan..

'psoalan dr aku, sape yg teraniaya snarnye?'

tpulang la, doa ko, hak ko. smlm ngn izin Tuhan, aku dh bjaya byr blik utang aku kt insan mulia ni. aku pon dh msg dia ckp dh byr, tp xde blsn. pon tpulang la, yg penting bhgian aku dh setel..

itu ksah yg sorg, yg lg sorg lak..

yg ni aku rs lawak sket. alkisahnye dia kt obersea, aku mls la nk msg dia. mhl kot. so, aku gtau mmber dia yg still kt side org2 mlayu ni. sori la ye kt mmber dia kalo aku mngganggu. mmber dia, mmber aku gak. knal kot..ape de hal..tp mana la nk tau aku kene mrh lak. katanye..

'kalo kaco kwn sy lg, jgn hrp nk merasa duit'

OMG!! blh x aku ckp ayt tu sbg 1 ugutan?? hahahaha.. n lg 1 yg bestnye bile aku ckp total utang dia, blh lak dia buat ayt camni..

'utang jasa nk bls camne? blh tolak utang x??'

once again OMG!! nape manusia zmn skrg sgt pndai buat lwk??

pe ada dlm kpala otak diorg pon aku xdpt nk agk. adakah slh aku bile aku nk tuntut utang yg dh btahun2 tertunggak? n aku minta pon sbb aku tgh sengkek.. sblm ni aku mmg relax je. tp mnusia2 ni xpnah sdar yg ms susah diorg dulu aku yg tlg..

bkn aku ckp korg xde tlg aku. tp ada ke aku ckp, 'bjasa jap kt aku, nti aku byr ngn duit.' xde kot.. n ada ke aku doakn korg yg xbaek? ada ke aku dajalkn korg? n yg paling penting, xingt ke jasa aku plak kt korg?? nk tolak utang konon.. peeeegidaaa... hmm, mls la aku nk bebel pnjg ( walaopon mmg dh pnjg ).. pe pon yg korg pk n korg nk buat, 1 je yg korg kene ingt..

'yg berhutang, mmg wajib kene byr, melainkn korg mmg muke xmalu...'

ckp byk pon xgune...SEKIAN

p/s:kaki repot leh la terus bg link kt org yg aku mksdkn kt ats ni. senang keje aku, xyah buang kredit..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

eryn.moonlit said...

bhahahahahaha. lawak jugak cik min luah perasaan kat sini. tapee la cik min. asalkan kite dapat bayar utang kite sendiri dah ler. manusia kan mcam2 ragam. dah bagi utang, buat taik. isk. geram kot. huhuhu. chill sudah cik min. (: