Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Aku dr kecik dok ngn fmily sampai umo aku 18 taun. xpnh dok asrama. Pe yg aku nk semua leh dpt. Sama la, cam korg gak kn? Ari skolah, bgun pg mak kejut. Xyah susah2 kunci alarm yg memekak tiap2 pg. Ari cuti, bgun tgahari. Sj mak bg pluang tdo lama sket. Bilik sndiri, xyah kongsi2. Nk tunggang tbalik, suka ati hg. Bgun je, buka periuk, nasi dh siap msk. Lauk pauk pon dh siap, tggu nk masuk pinggan, then masuk perot je.

Nk basuh bj, sumbat semua dlm mesin. Pastu buat2 lupa, mak la yg sidai. Ptg tdoq, mak gak yg kena angkat dr ampaian. Org kedah kata penyidai.

Pastu buat julung2 kalinye, aku merantau ke s.alam. Dok ostel 8 org sebilik, katil dabel deck tau. Time ni dh pndai set alarm kt henpon. Takot tbabas sampai tgahri lak. Ye la, xkn nk hrp mak kol tiap2 pg lak. Kalo dulu, masuk bilik gegar je aku dh bgun. Skrg nk kene belek henpon, nk tekan2 lg. Kol skali blom tntu aku bgun. 2x aku mengeliat je. 3x br nk lap ayaq lioq basi. Ahh, hg pandai2 la nk idup. Kata mak aku dlm ati..

Pas dok 8 org, upgrade sket, jd 6org. Yg xsyoknye kemeriahan tu dh xde. Kalo 8org riuh rendah, skrg dh kurg sket. Riuh je la, xde rendah. Tp still happening.

Pastu pindah lg, dh jd 4org, lg la btambh kurg keriuhannya, tp privacy dh mula terasa dh. Katil diasingkn, meja pon jauh2. Xde la segan nk tulis surat chenta kt marka. Nk lukis bunga2 or love2 kaler pink pon roomate xnmpk. Ada noticebod sndiri, blh tampal gambaq marka. Pastu ada note2 kuning sket, konon2 keje byk la. Yg tu nk kene siapkn, yg ni nk kene antaq esok. Auta ja tu, bkn aku buat sgt pon. Tp skali imbas tu, kot2 kalo mak aku tlintas nk melawat aku kt s.alam, nmpk la mcm aku ni anak yg rajin. Kembang la idung mak abah aku.

Bila dh masuk digri, aku start cr umah sewa. Umah sewa yg 1st umah bglo kt ss2 s.alam. Ramai, tp bilik aku 3 org je. Blik kelas je, terus boom ats katil n tdo sampai maghrib. Mlm lak, bngun, mandi...p dating. Hahaha... Tgh mlm blik br hegeh2 nk buat assgnment. Celaka tol. Buang ms aku je.. kalo la mak aku tau.

Ada skali aku p tgk world cup ngn bf n sorg mber aku, kt mamak khulafa. Ms tu br masuk sem br, xingt dh sem bp. Dlm wallet ada duit mak aku bg nk buat byr yuran. Rm350. Masuk bilik je, aku tgk duit tu dh lesap. Aduhai, hancur luluh ati aku, terus aku kol mak. Huhuhu, tp bnde dh jd. Aku tau sape yg amik. Ya Allah, kalo aku slh, aku pohon ampun drMu.. huhuhuhu...

Masuk semester ke3 kot, aku cr umah kt ss7 lak, umah flat.. Huhuhu, tingkat 5 beb. Xde lif, xde escalator, xde belon pns or roket yg blh bwk aku nek ats. Sbb tu aku cekeding camni. Kalo x, bdn aku 3x gnda besar dr skrg. Umah ni 3 bilik, penghuni silih bganti gak la. Sebilik 2org. Kt sini la aku gadoh giler2 ngn housemate aku. Budak ganu, cam shialll ko!!!

Bln2 posa camni, ms awl2 masak la.. Konon nk jimat. Ayam masak kicap la, syur campur la, ikan bilis goreng kicap ( jawa style..sdap gak ). Tempura pon ada tau. Pastu xlarat dh nk lyn, turun bwh, jln kaki je p bazar. Tu last aku dok umah sewa ms study. Then, aku merdeka!! Balik semula dok ngn mak.. Mkn tanggung, berak cangkung..

Pastu ditakdirkn Tuhan aku dpt lak tawaran ngajar kt KKTMR ni. Mula2 dtg aku stay kt kuarters. Msalah. Aku tjumpa klon dak ganu td, sebijik sketol perangai sama. Aku pindah p umah felo..pon msalah gak, xyah la nk cite lg. Sakit jiwa mak!!

N skrg, di sini la tpt aku. Taman pdas pdana..umah sewa aku. Alone. Aku hepi camni. Sape pnh p umah aku, tau la keadaannye camne. Hahaha..jgn kutuk, jgn kutuk... mak aku ckp dosa.. Pe pon keadaan umah aku, aku selesa. Selesa sgt dok sorg. Wlaopon byk kekurangan, aku leh hadapi sorg2. Aku bebas wt pe je.

Ko dok ngn mmber2 ko, ko leh naked?? Hahahha, ckp omputeh sket, xde ah nmpk lucah sgt. Aku boleh. Xde ah 24jam nk naked, tp kdg2 syok gak. Pas blik dr keje ke, pnt2 kan, nk ilangkn peluh..pe lg?? Cabot ah semua..

Lg 1 aku paling xleh nk ken-toooot dpn org. Even aku dh bjet xkn ada bunyi time tu, aku ttap xleh nk lpaskn. Bkn la nk ckp aku ni sopan sgt, tp mmg xleh ahh. Sumpah aku xkn buat. Malu beb.. Tp bile dok sorg kt umah, suka ati aku la. Xde sape nk gelakkan aku or tutup idung bila aku melepas. Ciss.. pe pnye topik daa aku buat ari ni.. Eh, normal la kn. Obama pon kentut pe..

Cite psl kentut. 2-3ari lpas aku p bazaar ampangan. Nk cr tudung. So, aku dpt la 2lai aritu. Pastu ushar lak kedai sblh, uih...lg byk pilihan. Mcm2 kaler. Aku pon masuk la nk tgk.. Pilih pnye pilih, idung aku alert ngn 1 bau ni. Aku pndang akak yg tpacak kt sblh aku. Akak jual tudung tu la. Dia pon pndg aku. Ko ingt aku nk minta tudung ke?? Aku tgh pk serong ni, “Ko kentut eh?” tp dlm ati je la aku ckp cam tu. Tanak tunggu dh, aku terus blah.

Walaopon tudung kt situ lg byk pilihan dr kdai yg sblh td, tp minta maaf la. Aku xleh nk tggu, smua gara2 ken-toooot. Akak, ko mkn pe bbuka td?? Adoiyai..

Sambung lg..

Aku ni jnis kalo dh masuk toilet, lama. Paling sekejap pon 10 minit la. Tu paling skejap. Kalo paling lama, mls nk cite laa.. tggu sampai bersih isi perot aku br aku kua kot. Time2 tgh lyn perasaan cam tu, tibe2 ada org ketuk pintu ckp nk ‘membuang’ gak, xke menyirap ati aku?? So, sbb tu aku prefer dok sorg je.

Tp kan, dulu ms dok umah sewa ramai2, aku cr timing chantek pnye nk masuk bilik kecik. Time smua org dh tdo. Time tgh mlm tau. Hahahha, lg slesa cam tu.
Oi, dh2 ler cite bab2 sisa buangan ni..!! Hahahha, ok2. Cool.. Aku cite yg btol pe.. normal kot..

dh la, ada pjumpaan kt dewan besar. chow..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: