Powered by Blogger.

Flickr

About Me

My photo
juz bcos her eyes don't tear, doesn't mean her heart doesn't cry. and juz bcos she comes off strong, doesn't mean there's nothing wrong... - copy intenet..

Followers

RSS

Pages

Peluang!

Assalamualaikum..


Peluang! Bende yg semua manusia nk n semua manusia cari.. Tp bile peluang tu ada dpn mata, ramai gak yg lpaskn peluang tu camtu je.. 

Kdg2 bkn sengaja nk lpaskn, tp peluang tu terlalu susah nk digapai walopon mmg tbentang dpn mata.. 

Sbbnye 'peluang' tu adalah spt buah mangga yg bergayutan di pokok.. Ada yg blh kite petik camtu je, n ada plak yg kita hanya mampu pandang sbb dia ada nun tinggi kt pucuk sana.. 

Kalo yg dh rendah tu tggu ape lg kn? Grab la ngn pantas.. Tp yg tggi tu kita biasenye akn usaha amek ngn galah atau panjat je terus.. 

Persoalannya, berbaloi ke kite berusaha utk amek mangga yg tggi tu sdgkn kite xtau pon buah tu elok lg ke x? 

Agk berbelit plak mukadimah aku kali ni n jln cerita yg aku bentangkn tu mcm xbp tepat ngn keadaan sebenar, sbbnye nk amek mangga tu sonang yo.. 

Xla sesusah ape yg aku alami ptg td.. Hukhukhuk... 

Tp tu la, persoalannye adakah berbaloi utk aku mengorak langkah sdgkn aku xtau pon ape yg berlaku di sana.. 

N persoalannye 1 lg, adakah dia sdg bg hint kt aku td? Atau aku yg perasan lbh? 

Arghhh, nape aku buang peluang tu camtu je?? 

Tp adakah itu blh dianggap sbg peluang??


Ok, gua pon dh pening..! Forget it.. 


Sekian.. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: